We zijn er! - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Anoushka Rani Klaassen - WaarBenJij.nu We zijn er! - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Anoushka Rani Klaassen - WaarBenJij.nu

We zijn er!

Door: AnoushkaRani

Blijf op de hoogte en volg Anoushka Rani

19 December 2010 | Nieuw Zeeland, Auckland

Het viel best mee. Ik heb heerlijk geslapen in het vliegtuig. Ik werd wakker toen we in Auckland gingen landen. Ik zag wel dat mijn pap en mam wat kleine oogjes hadden. Waarschijnklijk dat Rafael weer een nachtje had doorgehaald, maar dat heb ik niet durven vragen aan ze. Alhoewel het voor mij niet meevalt, begrijp ik zelfs dat ik soms even mijn mond moet houden. Maar allebei waren ze snel weer het mannetje (en het vrouwtje). Iets met sterke koffie dacht ik te horen.

Eenmaal geland ging het vlot. De koffers kwamen snel en we liepen zo door de douane. Na een versnapering hebben we een shuttle bus genomen naar ons hotel in het centrum van Auckland. Binnen twee uur waren we gedouched en gesettled. En daar zaten we dan. Drie uur 's middags, terwijl je lichaam denkt dat het drie uur 's nachts is. Slapen of doorgaan.

Pap rent naar buiten om wat kleine boodschappen te doen. Dat rennen heeft een reden. Het is namelijk gaan regenen en de weersvoorspelling geeft aan dat dat nog een paar dagen aan gaat houden. Zelfs de sky tower, de markante toren van Auckland, staat er wat verloren bij (foto 1). Maar goed: het sneeuwt tenminste niet!

's Avonds liggen we er wel wat verloren bij. Allemaal zijn we in slaap gevallen. Ik ging weer lekker de hele nacht door, maar Rafael niet. Hij blijft stug zijn Nederlandse ritme aanhouden. Midden in de nacht (middag in Nederland)zijn pap, mam en Rafael gaan skypen met opa en oma.Rafael heeft de hele tijd voor het scherm lopen zwaaien naar oma. Hij is een grappenmaker. Uiteindelijk viel iedereen toch nog in slaap.

Vandaag, zondag de 19de. We zijn met frisse moed opgestaan. Om acht uur stonden we al buiten. fris en fruitig om naar Kelly Tarlton te gaan, een onderwaterwereld met haaien, stingrays en pinguins. Spannend.

Het regent. We laten ons niet uit het veld slaan en wandelen met zijn vieren om eerst ergens te ontbijten in het centrum van Auckland. Daar maken we weer een 'moeten we doen' foto (foto 2).

Met de haaien bus (foto 3) zijn we naar Kelly's gegaan. Binnen hebben we van alles gezien. We zagen haaien, stingrays en honderden vissen (foto 4). Dan stappen we in een dichte sneeuwcabine. We zien pinguins live in een nagebootst antarctisch landschap aan ons voorbij trekken. Die pinguins zijn grappig (foto 5). Zelfs Rafael vind het leuk. Hij kruipt helemaal tegen de ruit aan om naar de vissen te zwaaien (foto 6).

Rond 12.00 uur gaan we weer terug om te lunchen. Daarna naar ons hotel omdat Rafael zijn middagdutje moet doen. Hij ligt nu dus nog steeds te slapen. Geeft niet. Dan kan ik mooi mijn reisverslag bijwerken.

Straks gaan we nog een keer naar het centrum en morgenochtend vliegen we door naar Christchurch. Dat duurt maar een uurtje. Daar draaien wij onze hand niet meer voor om.

  • 19 December 2010 - 08:12

    Opa En Oma:

    Het is duidelijk dat het voor Anoushka niet de eerste wereldreis is: "slapen wanneer je kunt" weten de ware globetrotters.
    Maar ja Rafael heeft weer kunnen zwaaien naar Oa en Oma.
    Jammer van de regen. Hier is vannacht weer 10 cm. sneeuw gevallen.
    We missen jullie nu al. Goede reis, veel plezier en nog meer liefs.

    Knuffel

  • 19 December 2010 - 10:46

    Fleur:

    hooi edwin sieta anoushka en rafael!
    hoe is het daar? bij ons ligt er 3 meten sneeuw(30 cm) maar wij hebben een sneeuwpop en sneeuwenglen gemaakt!!! er rijd helemaal niets (auto's, treinen, fietsers enz.) maar is het daar een beetje warm?? ik hoop het wel! nou veel suc6 in.. Auckland.
    xx fleur

  • 19 December 2010 - 10:47

    Fleur:

    p.s. we missen jullie heel erg!!!

  • 20 December 2010 - 09:10

    Tanja:

    Fijn te horen dat jullie goed zijn aangekomen en dat jullie daar al helemaal "thuis" zijn. Geniet van het weer/de temperatuur (ondanks de regen), want hier is het echt winter...... (maar dat zul je vast al gehoord hebben).
    Ik mis je wel hoor! Maar ik begrijp dat je liever daar bent (-;

    Heel veel groeten!
    Je collega Tanja

  • 20 December 2010 - 21:14

    Gieta:

    hai siet edwin rafael rani blij te vernemen dat jullie goed zijn aangekomen.die bus vind ik grappig eingelijk heeft een vis jullie rondgebracht.wij maken het goed.groetjes uit switie sranan.het weer is betrokken hier.tan boen.

  • 21 December 2010 - 15:40

    "Ome" Frits:

    Anoushka,

    Durfde je wel in die haaienbus te stappen!
    Nou ik ga jullie reis volgen hoor.
    Groeten aan je vader, moeder en je broer!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Anoushka Rani

Actief sinds 06 Nov. 2010
Verslag gelezen: 95
Totaal aantal bezoekers 20234

Voorgaande reizen:

16 December 2010 - 21 Januari 2011

Mijn reis naar Nieuw Zeeland en Maleisië

Landen bezocht: