Taumarunui, op bezoek bij Hans en Julie - Reisverslag uit Taumarunui, Nieuw Zeeland van Anoushka Rani Klaassen - WaarBenJij.nu Taumarunui, op bezoek bij Hans en Julie - Reisverslag uit Taumarunui, Nieuw Zeeland van Anoushka Rani Klaassen - WaarBenJij.nu

Taumarunui, op bezoek bij Hans en Julie

Door: AnoushkaRani

Blijf op de hoogte en volg Anoushka Rani

05 Januari 2011 | Nieuw Zeeland, Taumarunui

In een super de luxe auto (foto 1), zeker als je hem vergelijkt met een camper, zijn we op 6 januari rond 9.30 uur uit Wellington vertrokken. Er liggen 350 kilometers voor ons voordat we in Taumarunui arriveren. Taumarunui is het dorpje waar Hans, de vriend van papa, woont.

De weg er naar toe gaat door eindeloos mooi heuvelachtig landschap. Op de helft van de rit stappen we in det dorpje Wanganui uit om lekker te brunchen (foto 2). Het is inmiddels weer mooi weer geworden. Maar jammer genoeg betrekt het wat als we het land van de hobbits binnenrijden. Tongariro national park heeft drie actieve vulkanen: Mount Ruapehu, Ngauruhoe en Tongariro. Die liggen zo mooi naast elkaar dat je er mooie plaatjes van kan schieten. Helaas vandaag dus niet. We moeten genoegen nemen met de directe omgeving. Mooi genoeg (foto 3, 4 en 5).

Om drie uur komen we bij Hans aan. De ontvangst door Hans en Julie is allerhartelijkst. Mijn vader heeft Hans al zeker drie jaar niet meer gezien dus er valt veel bij te praten (foto 6). Met de Bourgondische inslag van beide komt daar al snel wat eten en wijn bij. Dat gaat eigenlijk geruisloos over in het avondeten waar nog steeds wijn bij komt kijken.

Mam loopt intussen een rondje langs het huis. Hans en Julie hebben een mooi huis (foto 7) met een mooi uitzicht (foto 8 en een grote moestuin. Ze verbouwen veel van wat ze overdag eten. Veel groenten en fruit. Ook hebben ze een kip die regelmatig een eitje legt. Ik mag ze van Julie uit het nest halen. Als Hans niet in zijn tuin bezig is dan maakt hij vele soorten kunst. Hans is een begenadigd kunstenaar, maar vanwege zijn gesteldheid heeft hij zich de laatste tijd toegelegd op het schilderen. Zijn vele jaren oefening maakt dat hij het genre steeds beter onder controle krijgt en zijn schilderijen worden dan ook steeds mooier. Voorheen heeft Hans ook muziek en beelden gemaakt, boeken geschreven en gefotografeerd. Enkele van zijn beelden staan in de tuin. Toevallig heeft hij gisteren nog een beeld verkocht. Maar eerlijk gezegd mag hij wel wat meer aan zijn pr doen. Hij is echt een kunstenaar die zich concentreert op het maken. Reclame maken is dan een heel andere tak van sport. Nou met deze foto’s dus gelijk wat reclame voor Hans (foto 9 en 10). Hij heeft erg mooie beelden en maakt mooie schilderijen. De avond is volgens mij nog lang door gegaan want als ik af en toe wakker werd dan waren Hans, Julie, mam en pap nog steeds aan het napraten.

De volgende ochtend zijn we na het ontbijt een stuk gaan rijden en wandelen met Hans. Hans heeft net zoals ik ook een stok nodig bij het wandelen. Hans wist de weg dus samen met mij konden we pap, mam en Raffie laten zien waar we heen moesten (foto 11). We hebben een mooi pad door een bos afgelegd (foto 12). ’s Middags ben ik met mam, Raffie en Julie naar haar paard gaan kijken. Ze heeft nog veel meer dieren, maar het paard is wel het mooiste dier (foto 13 en 14). Groot hoor. Mam en pap trakteren vanavond Hans en Julie op een lekkere maaltijd. Heerlijk lamsvlees. Dat moet je in Nieuw Zeeland een keer gegeten hebben. Samen met groente uit de oven en heerlijke zelfgemaakte frietjes is het een lekker maal. Ook deze avond duurt weer langer dan ik gewend ben van mijn mam en pap. Af en toe doe ik net of ik niet kan slapen en dan kruip ik even bij ze op schoot. Maar ze sturen me na verloop van tijd steeds weer naar bed. Ergens die avond ben ik in slaap gevallen.

’s Ochtend vroeg hebben we het rustig aan gedaan. We hebben ontbeten, ik ben met Hans de tuin in gegaan om wat groente en fruit te plukken en te kijken of er een eitje lag. Dan is het moment daar om gedag te zeggen. We maken een paar mooie foto’s in de voortuin met elkaar (foto 15 en 16). Dan is het tijd en rijden we weg. We zwaaien nog naar Hans en Julie (foto 17). Ik vond het erg leuk bij ze. Het was toch een beetje een emotioneel afscheid. Dag Hans en Julie, bedankt voor jullie gastvrijheid.

We gaan nu op weg naar Auckland. Dat is een kleine 300 kilometer rijden. In onze limousine een makkelijk ritje. Daar sluiten we onze vakantie in Nieuw Zeeland af.

  • 17 Januari 2011 - 09:27

    Fleur (didi):

    hooi
    was het leuk bij Hans??
    en hoe gaat het verder?
    xx
    we missen jullie heeeeeeeeeeel erg veel!!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Anoushka Rani

Actief sinds 06 Nov. 2010
Verslag gelezen: 149
Totaal aantal bezoekers 20220

Voorgaande reizen:

16 December 2010 - 21 Januari 2011

Mijn reis naar Nieuw Zeeland en Maleisië

Landen bezocht: