Naar het Noordeiland: Wellington - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van Anoushka Rani Klaassen - WaarBenJij.nu Naar het Noordeiland: Wellington - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van Anoushka Rani Klaassen - WaarBenJij.nu

Naar het Noordeiland: Wellington

Door: AnoushkaRani

Blijf op de hoogte en volg Anoushka Rani

05 Januari 2011 | Nieuw Zeeland, Wellington

’s Ochtends vroeg op de 4de januari pakken we weer eens onze spullen in voor het vervolg van onze reis. Vandaag verlaten we het zuideiland en varen we naar Wellington, de hoofdstsad van Nieuw Zeeland. Op het zuideiland hebben we in totaal 2500 kilometer gereden. Op het noordeiland zullen we minder kilometers maken.

De veerboot waarmee we de overtocht maken is groot met alles erop en eraan. Een restaurant, bioscoop en een eigen speeltuin. Raffie vermaakt zich best op de glijbaan (foto 1). Het is een mooie tocht naar de overkant, zeker het eerste deel. Je begrijpt echt waarom ze ‘lord of the rings’ in dit land hebben opgenomen (foto 2 en 3). Na 3 uur varen kom je aan in de haven van Wellington. Een taxi heeft ons verder naar ons hotel gebracht. Dat lag lekker midden in het centrum dus we konden gelijk op verkenning. We hebben de kabelbaan (foto 4) naar boven genomen ern zijn door de botanische tuinen weer naar beneden gelopen. Een mooie wandeltocht (foto 5 en 6). De rest van de dag hebben we rustig aan gedaan.

De volgende morgen zijn we wat door het centrum gaan wandelen. We hebben een paar leuke foto’s genomen van onszelf (foto 7 en 8. Daarna zijn we doorgelopen naar het ‘Te Papa’ museum. Een erg mooi museum over Nieuw Zeeland, het ontstaan van het land en de inwoners. Nadat we nog een superspeeltuin bezocht hebben zijn we uit eten gegaan in een Belgisch restaurant ‘Leuven’. Heerlijke home made kaaskroketjes gegeten. Toen we klaar waren hebben we de ober gevraagd om een foto te maken van ons. Het geluk straalt van onze gezichten af (foto 9). Morgen gaan we door naar een Taumarunui, een dorpje halverwege tussen Wellington en Auckland. Daar woont Hans, een vriend van pap. We gaan hem voor een paar dagen bezoeken.

• 08 Januari 2011 - 13:19

René En Marei:

Lieve Anoushka, wel fijn dat daar zo veel speeltuinen zijn. En ook dat het weer zo mooi is. Hier alleen wolken, wind en regen... Veel plezier bij Hans! XXX

• 08 Januari 2011 - 21:38

Gieta:

wat een reis:over water,te lucht en over land nou nou alles in 1 keer.dit is een toffe ,spannende belevenis met alles erop eraan.wij maken het goed.genieten jullie.grt. brasa's uit suriname.

• 08 Januari 2011 - 23:29

Opa En Oma:

Lieve kinderen
    Wat een prachtige foto's weer. Oma vindt de tuin prachtig, vooral omdat Anoushka daar zo mooi instaat. Volgens Opa ziet Rafael door de opening een paar mooie duiven. Ook de duiven bij Opa en Oma thuis missen Rafael.
    Als jullie dit lezen zijn jullie hopenlijk weer veilig in Kuala Lumpur aangekomen.

Knuffelssss

• 09 Januari 2011 - 11:14

Jantien Ruys (OOST):

hallo daar ver weg, heb net uitgebreid van alles gelezen en het ziet er super uit. Wat een ervaringen, en prachtige foto's. Ik wens jullie nog veel plezier! Hier alles goed, groeten.

• 17 Januari 2011 - 09:22

Fleur (didi):

halooo
    ja ik ben alles vandaag aan het reageren. maar wat leuk dat er overal een speeltuin is:P.
    nou ja veel suc6 nog.
    xx fleur